dinsdag 14 augustus 2018

Billie hack

Billie hack

See below for English

Het is even geleden dat ik tijd had om een blogpost te schrijven, maar het naaien lag zeker niet stil. Ik werkte de voorbije 2 weken aan enkele Billie t-shirts voor mijn man, maar met een twist. Ik maakte er enkele polo's van, met behulp van de hack van Zonen09 zelf.

Het werden 2 verschillende modellen, eentje met een boord en eentje met een kraagje. Voor de eerste gebruikte ik een stofje uit mijn voorraadkast, aangekocht op een stoffenspektakel of dergelijk bij het kraam van BabaBabywear. Een heerlijk zacht stofje, die ik initieel kocht voor de kleine mannen, kreeg een nieuwe bestemming.

De donker blauwe polo maakte ik uit een heerlijke stof van Lotte Martens Exclusive Fabrics, die ik nota bene won via een Instagram / Facebook wedstrijd. Het was een mooi groot stuk, dus er wordt zeker nog iets anders uit gemaakt 😊. Ik kreeg ook nog een stukje handgeprinte Punta di Roma stof bij, voor een leuk accentje. Net als het patroon van de Billie t-shirt van Zonen09 trouwens 😃. Je kan deze online aankopen, in 2 versies, voor kids-teen en voor volwassenen. Een heel multifunctioneel patroon.

Tijd om je te spammen met enkele foto's van mijn man in mijn creaties. (hij zei dat het tijd werd 😄)






Tot naais

______________________________

Patroon: Billie van Zonen09
Stof: Stof Stad SJL by BabaBabywear
en Punta Di Roma Uni blauw by Lotte Martens
______________________________

Billie hack

It has been a while since I have written a blog post, but I have been sewing! Working on some Billie t-shirts for my husband, with a twist. I made some polo shirts, with the hack by Zonen09 herself.

I made 2 different models, one with a collar and one without. For the first one I used a soft fabric from BabaBabywear, from my supply closet. I bought it a few months ago at a fabric fair. Initially planned to make something for the little fellows, but I have it a new destination.

The dark blue t-shirt is made from a fabulous fabric from Lotte Martens Exclusive Fabrics, which I won in an Instagram / Facebook contest. When it turned up in the mail, it was a nice big piece, leaving enough left for another project 😊. I also received a small piece of handgeprinted Punta di Roma fabric, for an accent. I also won a pattern from Zonen09 and decided on the Billie t-shirt van 😃. You can buy it online in 2 options, kids to teens and adults, and it is a multifunctional pattern.

Now it is time to spam you with some pictures of my husband in my creations. (he said it was about time 😄)

Sew you later!

4 opmerkingen:

  1. heel mooi, leuke stofkeuze: knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zeg! Ook de sluiting ziet er keurig uit! Daar ben ik zelf altijd een beetje bang voor..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen schrik hebben Lisette, de handleiding gewoon volgen en precies naaien, dan lukt het je zeker ook. Dit was mijn eerste polo sluitingspad, dus is zeker nog voor verbetering vatbaar. Veel succes.

      Verwijderen
  3. Amazing designs, thanks for sharing

    BeantwoordenVerwijderen

Previous posts