dinsdag 16 januari 2018

de 'one-a-week' uitdaging / the 'one-a-week' challenge

Dit is wel spannend zo mijn eerste blogpost 😊

See below for English

Bij het begin van een nieuwe jaar kijk je altijd even terug naar het voorbije jaar en worden er ook voornemens genomen. Ik nam mezelf voor een uitdaging aan te gaan, namelijk elke week een afgewerkt naai project, of simpele 'one-a-week'.

Van vrienden en collega's hoorde ik al dat het zeker een uitdaging wordt, maar het inspireert ook (kijk maar naar Valerie). En dat is leuk om te horen. 😉

Maar dus even terug naar mijn uitdaging. Ik begon eenvoudig in week 1, maar maakte er wel een geschenkje van. Mijn oma, die in onze kinderjaren op tijd en stond voor mijn broers en mezelf kleren maakte, verdiende met het nieuwe jaar ook wel wat naais. Het werd een kersenpitkussentje.


De wens om meer te naaien voor mezelf was een van de redenen waarom ik deze uitdaging ben gestart. Helaas werd er altijd voorrang gegeven aan nieuwe kleren voor mijn jongens, of een nieuwe tas, misschien hebben de vele mislukte projecten uit het verleden hier wel iets mee te maken 😊. Dat brengt ons naar week 2!

Met de overschot van een prachtig See you at Six stofje, ik maakte hiermee al 2 sweaters voor de jongens, besloot ik eindelijk een Bloom Sweater te maken voor mezelf.


Door slim te knippen kan ik er in week 3 nog een geboortegeschenkje mee maken!

Tot naais!

______________________________________________

Patronen: 
- kersenpitkussen By Eva Maria
- Bloom Sweater van La Maison Victor mei/juni 2017
Stofjes:
- restjesbak
- Maple Seeds See You at Six - Collectie 3
______________________________________________

This is very exciting my first blogpost 😊.

At the start of a new year we tend to look back and think about the past year and make new intentions for the year to come. I made a challenge for myself, finishing one sewing project per week, or as I call it the 'one-a-week' challenge.

For friends and colleagues I heared that it might be quite the challenge, but it also inspires (check the post of Valerie) That is something I like to hear 😉.

To go back to my challenge. I started simple in week 1, making it a present as well. My grandmother, who sewed for my brothers and me when we were kids, deserved something nice for the new year. I made her a heat pillow (with cherry pits).

Wanting to sew more for myself was actually one of the reasons why I started this challenge. I always have priority to sewing for my boys or making a new bag. Maybe this has something to do with all those failed projects 😊. This brings us to week 2.

With a leftover piece of this beautiful See You at Six I created a Bloom sweater for myself. I made sweaters for the boys from this fabric a few months ago.

Clever cutting made it possible to create a baby gift, coming week 3.

Sew you soon!

6 opmerkingen:

  1. De Baets Christel16 januari 2018 om 20:26

    Ik kijk er naar uit om al je creaties te zien..succes hoor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kijk er ook naar uit om te zien wat die 52 zullen geven :-). Bedakt voor je reactie.

      Verwijderen
  2. Go Go Go! Je bent inderdaad een inspiratiebron ;-).
    En ik leer bij, de wekelijkse naaichallenge blijkt one-a-week te heten :-) hahaha, dat wist ik dus niet.
    We moedigen elkaar aan en steunen elkaar gedurende het hele (naai)jaar. Veel succes met de blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke uitdaging! En super tof dat je hierover gaat bloggen. Ik ben benieuwd naar volgende week :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grote uitdaging maar wel een leuk vooruitzicht met 52 zelfgemaakte geschenkjes voor jezelf of iemand anders...Ik volg heel graag mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai Eva, wat een uitdaging. Ik zou zeggen ik doe mee, maar ik vrees dat dat niet haalbaar is, want de één week rolt er niets van onder mijn machine en de andere week weer van alles. Wel tof dat we je kunnen volgen op de blog. Ik ben curieus wat er dit jaar allemaal vanonder jouw naaimachine zal rollen. Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Previous posts