donderdag 21 juni 2018

Als een vis in het water / Like a fish in water

Als een vis in het water

See below for English

Het is hier even stil geweest, maar mijn naaimachine en overlock draaiden op volle toeren. Ik kwam niet elke week aan 1 afgewerkt product, maar het totale aantal zal wel kloppen.

Wij doen af en toe eens zot, zoals 2 weken geleden, toen we onze kleine man van 3,5 jaar lieten dopen. Gezellig in intieme kring, mooie woorden en leuke momenten, dit alles in onze eigen tuin. Als onderdeel van de viering namen we Tibo ook figuurlijk op in de familie, lees: Tibo de vis werd in de vijver gelaten bij de familie vissen ten huize. We maakten er dan maar een thema van en dekten de tafel met zeeblauwe vaasjes, theelichtjes en servetten.

Ik had voor ogen om voor beide jongens en mezelf een outfit te maken, mijn slechte planning en het veelvuldig gebruik van mijn vriend het tornmesje hielpen niet echt. Tibo zijn outfit moest echter wel af zijn. Ik had namelijk enkele maanden geleden een stukje prachtige See you at Six stof kunnen kopen die perfect paste in het thema.





Ik haalde mijn collectie Zonen09 patronen nog eens boven en koos voor een Theo en een Cisse. De Theo maakte ik al regelmatig, maar koos deze keer voor de meest simpele versie met contrasterende drukknoopjes.

Voor de Cisse had ik nog geen gelegenheid gevonden, tot nu 😉. Ik maakte de shortversie met valse gulp, voegde een paspel toe tussen het achterpand en het rugpand en gebruikte het stofje van het hemdje als contrast van de zak. Ik moest wel even mijn tornmes gebruiken om de paspel mooi te laten doorlopen van achterpand tot voorzak, maar het was de extra tijd zeker waard.

Om jullie te verwennen nog enkele foto's van onze fiere kleine man. Deze werden getrokken door de fantastische Eveline van Heavenly-Day Photography, ook gekend als Tati 😊.




Er komt snel een nieuwe post, met beertjes en brandweermannen, je zal niet op hete kolen moeten zitten 😊.

Tot naais!

______________________________

Patronen:
- Theo & Cisse van Zonen09
Stofjes:
- See you at Six - Fish - Cotton Lawn
- jeansstof uit eigen kast
_____________________________

Like a fish in water

It has been quiet here, but my sewing machines were hard at work. I might not have 1 project a week, but the total will add up.

We can be crazy from time to time, like the baptism of our 3,5 year old little man. It was a very cosy ceremony with beautiful words and happy moments, in our own backyard. As part of the ceremony we accepted Tibo into the family, also figuratively, nl releasing Tibo the fish into our little pond of family fish. We made a theme of it and set the table with ocean blue napkins, candles and vases.

I intended to create an outfit for this occasion for both our boys and myself. Unfortunately I had some issues with planning and the continuous attention of my seam ripper. Tibo however did need his new outfit, so he got priority. I had the perfect fabric for the occasion, a nice See you at Six cotton lawn I bought a few months ago.

I went through my collection of Zonen09 patterns and choose to sew a Theo and a Cisse. I have made the Theo button-up shirt before, but this time I sewed a simple version with contrasting push buttons. 

I hadn't foudn an occasion yet to sew the Cisse pants, until now 😉. I made the shorts version with fake fly, added piping in the back seam and use the fabric of the shirt as contrasting pockets. I did have to use my seam ripper a few times to be able to match all the piping, but it was worth the time spend.

I added a few more pictures of our proud little man, just to spoil you. These were taken by the amazing Eveline from Heavenly-Day Photography, also known as Tati (auntie) 😊.

There will be a new post soon, with bears and fireman, you won't to be on tenterhooks (this proverb sounds better in Dutch, matchin the fireman 😊).

Sew you later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Previous posts