woensdag 21 maart 2018

De vreugde van een pakje / The joy of a present

De vreugde van een pakje

See below for English

Even een "blog-dipje" gehad de voorbije weken. Eerst wegens tijdsgebrek en daarna wegens een serieuze infectie van de bovenste wegen 😷.

Dankzij de twee-wekelijkse naai avond slaagde ik er toch in 2 projecten af te werken. Weliswaar in 1 week, maar dat houdt het totaal nog op 'one-a-week' 😉.

Eind vorig jaar maakte ik een leuke sweater voor mijn de vijfde verjaardag van mijn nichtje E-L, roze en eenhoorns, dat kon niet misgaan. Ik had nog een klein stukje over en met wat puzzelen knipte ik er nog een leuke Norino sweater uit voor het jongere nichtje J. "de mooiste trui ooit" was dan ook haar reactie 😍.

Norino sweater - eenhoorns
Enkele weken geleden ging een collega enkele dagen naar Burkina Faso voor een bezoek aan een vriendin en ze kwam terug met een prachtig Afrikaans stofje. Ik was op slag verliefd en mijn to sew lijstje voor dit stofje wordt ondertussen vrij lang. 😊 Gelukkig is het een groot stuk 😋.

Als bedankje nam ik het gratis An tasje patroon nog eens ter hand. Een eenvoudig patroontje, vrij snel in elkaar genaaid maar elke keer met een super resultaat.

Burkina Faso Fab
Als binnenstof gebruikte ik een stofje uit mijn restjes bak, eentje dat ideaal was voor dit geschenkje, nl een stukje Afrika.


Een kijk op Afrika
In week 12 verwennen we Tibo nog even met een nieuwe sweater. Ik ben zo verliefd op dat stofje en het heeft nog een extraatje omdat het werd ontworpen door een vriendin, nl Pinmintprint. Stokstaartjes 😍



Tot naais!

__________________________________________

Patroon: 
- gratis An-tasje van Jace-did-it
- Norino Sweater
Stofjes:
- Rainbow Unicorn - design by Jolijou
- Burkina Faso fabric by Wooding
- The World
__________________________________________

The joy of a present

I had a little dip in my blog the last weeks, due to lack of time and a "serious infection of the upper airways", as the doctor stated 😷.

Luckily I finished 2 projects during my bi-weekly sewing evening. All in the same week, but still ticking the balance of  'one-a-week' 😉.

By the end of last year I made a sweater for the fifth birthday of my niece E-L, pink and unicorns, it could not go wrong. I had a small piece leftover that was just enough, after some puzzling, for a Norino sweater for my youngest niece J. "The most beautiful sweater ever" was her initial reaction 😍.


A few weeks ago a colleague visited a friend in Burkina Faso and came back wit ha beautiful African fabric. It was love at first sight! My to sew list for this fabric is getting bigger by the day, so luckily it is a very generous piece 😋.

As a thank you present for this colleague I made a small bag, named An, I used several times in the past years. A simple pattern, but quite easy to sew with an amazing result.



For the interior fabric I used a scrap from another project. This one was ideal for this present, nl a part of Africa.



In week 12 I will be spoiling my youngest, Tibo, again with a new sweater. I am so in love with these meerkats. The print was designed by a friend, Pinmintprint, making it extra special.


Sew you soon!

2 opmerkingen:

  1. super! altijd leuk om de nieuwe projecten te lezen.
    Omdat wekelijks bloggen mij niet lukt, maakte ik een one-a-week challenge op mijn blog.
    https://moestashaandeslag.blogspot.be/p/one-week-challengde.html
    Ik moet toegeven ik skipte ondertussen 1 week. Hopelijk blijft het daarbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel leuk! zo'n an tasje is echt ideaal cadeautjes gerief hé, al bij al niet zo heel veel werk maar toch een leuk resultaat

    BeantwoordenVerwijderen

Previous posts