woensdag 7 maart 2018

Popcorn vreugde / Popcorn joy

Popcorn vreugde

See below for English

Het waren twee vrij drukke weken en de tijd, en om eerlijk te zijn de moed, ontbrak om een post te schrijven. Maar we zijn terug 😉.

Ik werkte eerst aan enkele nieuwe slipjes, nog even oefenen op de technieken geleerd in de workshop van enkele weken geleden. Het verwerken van de stoffen ging vrij vlot, ik maakte wel een foutje met het innaaien van de pico band, maar dat werd snel opgelost. Twee mooie slipjes als resultaat ... maar helaas te klein. Er zat niet genoeg stretch in de kant 😔. Iemand geïnteresseerd? 😊

Voorkant

Achterkant

Oeps foutje
Afgelopen zaterdag waren we uitgenodigd voor een instuif feestje, bij een sportvriend van mijn man. Ik had zowel hem als zijn vrouw nog nooit gezien, maar ik ga niet graag met lege handen naar een feestje en maak graag zelf iets. Een beetje moeilijk in dit geval, maar ik besloot toch voor wat kleur te gaan en maakte een stoffen mandje naar de handleiding van bymiekk. 


Gelukkig vond ik ook nog wat tijd om het popcorn hemdje van Tibo af te werken 😊. Ook hier een klein foutje, maar niemand zal het merken (eigenlijk wel, maar ik trek het me niet aan 😋). Hij poseerde met veel plezier in zijn nieuwe hemdje en zijn Jacob broekje dat ik vorig jaar reeds maakte.





Morgen weer een naaicafé, maar moet wel nog een project bepalen 😉.

Tot naais!

________________________________

Patronen: 
- Slipjes van Lace et Dentelle
- Mandje door bymiekk 
- hemdje Theo van Zonen09
Stoffen: 
- pakket van Lace et Dentelle 
- stof uit voorraad 
- The little things in life by Cherrypicking gekocht bij De Stoffenknop
________________________________

Popcorn Joy

It has been two very busy weeks and I have been lacking the time, and to be honest the courage, to write a new blog. I'm back 😊.

I first worked on two brief, perfecting the knowledge I gained from a workshop a few weeks ago. Sewing the fabric went without issues, but I did make a mistake sewing in the pico elastic. That was solved quickly with two beautiful briefs as a result. Only issue, they are too small as the lace didn't have enough stretch. Interested anyone? 😊




Last Saturday we were invited at a house warming party of a sporting friend from mr Hubby. I hadn't met him or his wife, but I don't like going to a party without a present, preferably a home made one. A bit difficult in this case, as I don't know their style. So I decided to go for a pop of colour and made a fabric basket by bymiekk.


I also found some time last weekend to finish the button shirt I was making for Tibo. Again a small mistake, but nobody will notice (actually you will, but I don't care 😋). With a lot of joy he posed in front of my camera in his new shirt  and his Jacob trousers I made last year. 


 Not sure what the project of this week will be, but I have some time tomorow during my sewing café.

Sew you later!


3 opmerkingen:

  1. zalig dat popcorn hemdje, ik ben er helemaal fan van

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waauw stuk voor stuk opnieuw pareltjes.
    Die slips zijn magnefique gemaakt, ik vrees dat het maken van lingerie toch net mijn petje te boven gaat hoor.
    Het mandje ga ik zeker ook eens uitproberen .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie items! Zonde dat de slips niet passen.
    Moeilijke he bij lingerie, ik heb hier helaas ook al een aantal niet passende slips liggen.
    Wel in ieder geval al heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Previous posts